Proff ja eriala käsitööline

Minu arust proff on inimene, kes teab oma tööd väga hästi. Igal pool ei saa olla proff, vaid mingis teatud valdkonnas, sest ikka on suund mis meeldib kõige rohkem ja sellepärast loed selle kohta ka kõige rohkem. See on nagu arstidel, et igal arstil on oma tugev külg konkreetses valdkonnas. Ta ei saa olla proff kõikide haiguste ravimisel. See ei ole lihtsalt reaalne. 

Minu jaoks proff võrdub ka kogemusega. Mida suurem kogemus, see suurem tõenäosus, et ta on oma eriala proff. Sest mida suurem kogemus, seda suurem tõenäosus et tal olid erinevad olukorrad oma erialas, kus oli vaja teha otsusi.

Kõik üleval toodud välja võib rakendada ka käsitöölisele. Ta võib olla oma töös proff ja ka suure kogemusega, aga minu arust suurem erinevus nende vahel on otsuste tegemise oskus. Siia tuleb kasuks ka haridus. Käsitööline võib olla proff oma erialas, aga tal ei ole teadmisi teiste valdkondade kohta, sellepärast tal on raske teha mingi otsus. Proff peaks teadma, kuidas tema otsus mõjutab mujal, mitte ainult konkreetsed tööd. Minu arust proff töötajal on vastutus ka sellepärast suurem. Minu arust mõju tehtud otsusest on palju suurem ja globaalsem proff töötajal kui käsitöölisel. Võib võrrelda kahjumiga, mis võib tulla kui proff teeb vale otsuse või käsitööline. 

Kokkuvõttes võib öelda, et proff , minu arust, peab olema kogemusega, haridusega ja oma tööd teadma hästi ja lisks veel kindlasti suutma teha õiget otsust õigel ajal ja mõistliku aja jooksul. 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist