Mis oli enne interneti

Mäng Empire 1971


Eelajalugu: inspiratsioon 

Mäng „Empire“ ammutab inspiratsiooni paljudest allikatest. Üks neist on 1968. aasta klassikaline sõjafilm "Battle of Britain". Selles on stseeni, kuidas Briti töötajad on suure laua ümber, millele on maalitud kaart. Ametnikud liigutavad sellel žetoonid laevade ja lennukite kujunditega. Veel üks inspiratsioon oli lauamäng RISK. 

Esimese Empire mängu tegi Walter Bright 1971. aastal 4*8 vineerilehel, kus oli võrk, maalitud kaart ja valmistatud mängu elemendid. Mäng oli täielik läbikukkumine. See oli täiesti ebapraktiline, selle jälgimiseks oli vaja liiga palju andmeid ja teine inimene, kes oli valmis istuma mitu tundi, olles täielikult pühendunud vastaseks olemisele. Keskkoolis õppis ta perfokaartidele lihtsaid põhiprogramme kirjutama. Üks, mis teda huvitas, trükiti mängude nimekirjade raamatusse nimega Hamurabi, mida ta hakkas muutma. Caltechis võtis ta oma Hamurabi kaardipaki kaasa. Caltech pakkus õpilastele tasuta arvutiaega. Juurdepääs toimus Jorgensoni labori juhtmega terminalide kaudu. Walter Bright veetis palju öid Nstari ja muid arvutimänge mängides. Peale seda palus operaatori laadida oma Hamurabi, nimetas selle ümber Kingiks ja semestri jooksul püüdis selle täiustada. 

Esimesed versioonid

Kingi väsimusest tuli Walter Brightile meelde see vana mäng, mille oli ta lapsena leiutanud. Talle tuli pähe, et arvuti oli ideaalne kaaslane, igal ajal olemas väsimatu mängija. Kaart 60 * 100 pärines suurimast ruudustikust, mille Decwriter suutis paberilehele printida. Hakkas Basicus kodeerima. Mõne aja pärast selgus, et Empire ei tööta kunagi Basicus, keel on lihtsalt liiga piiratud. Tal oli vaja õppida FORTRANi, PDP-10 hästi rakendatud keelt. Impeeriumi kirjutamine ja FORTRANi õppimine käisid käsikäes. Walter Brighti head sõbrad Mark Stroberg, Shal Farley ja Dave Rolfe aitasid programmeerida. Kuna terminalid, mis Jorgensonis saadaval olid, olid 300-bitised dekoodrid ja 110-bitised ASR-33-d, kujuteldamatult primitiivsed, oli Empire mõeldud töötama paberkandjal. Kahjuks ei läinud see kunagi korda. Mängu edenemine jäi seisma, kuni saadaval olid kiired klaasi terminalid - lõpuks ometi karjuv kiire 1200 -bitine terminal! Empirest sai ekraanile orienteeritud mäng. Pärast umbes aasta aega kestnud tööd sai sellest täielikult toimiv mäng. Seal olid lõbusaid putukaid nagu armeed, mis "kukkusid" ekraani ühte nurka. Arvuti strateegia negatiivne külg (hiljem järsult ülehinnatud, nimetades seda "AI-ks") oli see, et see oli mälu ja protsessori ajakulu PDP-10 ajajaotuses. Teised õpilased hakkasid ka Empire'i mängima, nii et süsteemioperaatorid otsustasid koolitundidel ja hiljem, finaalnädalal, "mängimise" alla suruda. Tunde, mil sai mängida mänge "10" peal, piirati pidevalt. Loomulikult see hõõrus ja nii nimetas Empire ümber testimiseks ja käivitas selle alati, kui tahtis. See kestis kuid, kuni süsteemioperaatorid märkasid, et see programm nimega "test".

 











 

Allikad: https://oldgamesdownload.com/empire/ 
              http://www.classicempire.com/history.html 

Ostu-müügi kuulutused ajalehtedes 


Vanasti selleks, et müüa korterit pandi kuulutus ajalehe. Mäletan, et nii müüs ema meie korteri. Kusjuures müük toimus väga kiiresti. Inimesed siis jälgisid neid kuulutusi ja see oli ainuke võimalus. Pilte lisada ei olnud võimalust. Lihtsalt lühikirjeldus, kuhu oli võimalik panna ruumide arvu, ruutmeetrit ja hind. Nüüd kv.ee on selles valdkonnas liider ja ma ei kujuta ette, et hakkan ostma ajalehte ja otsima seal endale uue maja ilma piltideta. Nüüd võimalusi on palju rohkem. Saab osta korterit teises linna ja ei pea sinna sõitma vaatama.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist